بهتر است تعارف را کنار بگذاریم، صدا و سیما امروز نسبت به هزینه ها و تشکیلاتی که در اختیار دارد یک رسانه ناکارآمد است. صدا و سیما امروز ( پیش از ادغام چند شبکه با هم) 17 شبکه ملی دارد که به زحمت می توان گفت شش یا هفت شبکه خوب دیده می شوند و البته نه در تمامی ساعات روز، که از میان تمام تولیدات صدا و سیما چند برنامه محدود توانسته اند مخاطبان را ساعاتی از رسانه های موازی (همچون ماهواره) جدا کنند.
بدون تعارف بگوییم، ماهواره با اینکه غیرمجاز است و پلیس که حواسش به همه چیز هست (به جز بعضی چیزها) اجازه دارد حتی با عملیات راپل با طناب وارد پشت بام یا بالکن شده و ماهواره را جمع آوری کند(!) توانسته مخاطبین بیشتری در میان مردم داشته باشد، و وقتی این روزها در کوچه و خیابان کمی با دقت به مردم گوش کنیم صحبت بیشتر از "استیج" و "امیر" و "سندی" است تا برنامه های تلویزیونی.
بدون تعارف می گوییم که صدا و سیما این روزها بیشتر از برنامه سازی مشغول پول سازی است و شاید آقای سرافراز و همکاران گرامی شان فراموش کرده اند که تبلیغ فقط باید به صورتی انجام شود که مخاطب بداند در حال تماشای آگهی است، آقای سرافراز و همکاران شریفشان قطعا تحت فشار بسیاری هستند و این موضوع را فراموش کرده اند چرا که تبلیغ در قالب برنامه و با استفاده از مجری هایی که مردم به آن ها اعتماد دارند و از شبکه هایی که به آن ها اعتماد دارند؛ اگر آن محصول یا خدمت بهترین در نوع خودش نباشد، خیانت به مردم است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .